GuidePedia

0
antioxeiaΤου Μάνου Χατζηγιάννη

Πριν από μόλις λίγες μέρες το “Αγιορείτικο βήμα” έγραφε πως τα μέτωπα του Κατάρ και της Τσεχίαςπαραμένουν ανοιχτά και πληγώνουν την Ορθοδοξία και πριν αλέκτωρ λαλήσαι ήρθε η-αναμενόμενη πάντως- “βόμβα” από το Πατριαρχείο Αντιοχείας. Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Αντιοχείας έλαβε χθες την απόφαση να διακόψει την κοινωνία με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων εξαιτίας του θέματος με την εκλογή του Επισκόπου Κατάρων, θέμα που υπενθυμίζεται πως είχε οδηγήσει στην αποχώρηση της αντιπροσωπείας του Πατριαρχείου Αντιοχείας από την πρόσφατη Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών στο Φανάρι. Σημαντικό είναι πως η Αντιόχεια κάνει λόγο για «αδυναμία των ορθοδόξων εκκλησιών να συμβάλλουν στην επίλυση της κρίσης».

Στην ανακοίνωσή της η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Αντιοχείας αφού κάνει μια αναφορά στα δρώμενα στη Συρία και αφού ζητά εκ νέου να παρέμβει η διεθνής κοινότητα για τους απαχθέντες Μητροπολίτες Χαλεπίου, Παύλο και Ιωάννη, ζητά να ολοκληρωθούν οι συνταγματικές αλλαγές στη Συρία και το Λίβανο εγκαίρως και εντός του συνταγματικού τόξου να διασφαλιστεί η διατήρηση όλων των πυλώνων της αστικής κρατικής κυριαρχίας, η σταθερότητα και η ομαλή συνύπαρξη.

Κατόπιν αναφέρεται -όπως λέει χαρακτηριστικά το κείμενο- “στις τελευταίες εξελίξεις στη διαμάχη με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων”.

Αναφέρεται στην εκλογή του Αρχιμανδρίτη Μακάριου στην Επισκοπή του Κατάρ, που όπως σημειώνει βρίσκεται εντός των ορίων της Μητρόπολης Βαγδάτης,Κουβέιτ και Αραβικής Χερσονήσου, που ανήκει στο Πατριαρχείο Αντιοχείας. Επαναλαμβάνει τις κινήσεις που έγιναν μέχρι σήμερα και τις επιστολές τόσο προς το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων όσο και προς το Φανάρι και σχολιάζει πως δεν έλαβε καμία απάντηση….

Λέει ακόμη πως στις 13 Μαρτίου του 2013 η Εκκλησία της Αντιόχειας αποφάσισε να εξετάσει τι έγινε από την εκκλησία της Ιερουσαλήμ σχετικά με την εισπήδηση σε περιοχή κανονικής της δικαιοδοσίας και με το αίτημά της προς το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων που αποτυπωνόταν στη φράση “διορθώστε την κατάσταση το συντομότερο”.

Θυμιζει ακόμη πως το Πατριαρχείο Αντιοχείας είχε αποδεχθεί την πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριαρχείου να συγκαλέσει μια συνάντηση μεταξύ του Πατριαρχείου Αντιοχείας και του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων με παρουσία και εκπρσώπων του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, στην Αθήνα την Παρασκευή, 21/6/2013.

Κατόπιν τον Οκτώβριο του 2013 η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Αντιοχείας συζήτησε εκ νέου το θέμα και αποφάσισε πως είναι ανάγκη “να βρούμε μια λύση σε αυτή την κρίση εντός μέγιστης προθεσμίας δύο μηνών”  και σε αντίθετη περίπτωση προειδοποιούσε με μέτρα συμπεριλαμβανομένης και της διακοπής κοινωνίας.



Αιχμές για το Οικουμενικό Πατριαρχείο

Σε αυτό το σημείο της ανακοίνωσης η Εκκλησία της Αντιόχειας αφήνει αιχμές για το Οικουμενικό Πατριαρχείο καθώς όπως αναφέρει

“Δεδομένου ότι ο Πατριάρχης Αντιοχείας  είχε λάβει πρόσκληση για τη συνεδρίαση των επικεφαλής των Ορθοδόξων Εκκλησιών στην έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Φανάρι μεταξύ 6 και 9 Μαρτίου 2014 είχε ανασταλεί η εφαρμογή του προηγούμενου ψηφίσματος” και κάνει επίσης λόγο για αίτημα προς την Αυτού Αγιότητα τον Οικουμενικό Πατριάρχη με υπόμνημα προκειμένου να εργαστεί για την εξεύρεση λύσης στο θέμα αυτό πριν από τη συνάντηση με τους επικεφαλής των εκκλησιών.

Συνεχίζει λέγοντας πως με το ζήτημα αυτό δεν ασχολήθηκαν οι προπαρασκευαστικές συναντήσεις και δεν συμπεριελήφθει στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης, παρά το αίτημα της αντιπροσωπείας της Αντιόχειας.

“Δεδομένου ότι όλες οι προσπάθειες για την επίλυση του ζητήματος χτύπησαν σε τοίχο το Πατριαρχείο Αντιοεχείας αποφάσισε να να μην υπογράψει την τελική δήλωση της συνάντησης με τους επικεφαλής των εκκλησιών και να μη συμμετάσχει στην Θεία Λειτουργία, με την ευκαιρία της Κυριακής της Ορθοδοξίας.” τονίζει.

Οι αποφάσεις

Το Πατριαρχείο Αντιοχείας με βάση όλα τα παραπάνω, κάνει λόγο για “αδιαλλαξία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και συνεχιζόμενη καταπάτηση των συνόρων του Πατριαρχείου Αντιοχείας”, καθώς καιγια “επιμονή του Πατριάρχη Ιεροσολύμων με επιστολή του στις 29η Φεβρουαρίου του 2014″  για τις περιοχές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

Η Ιερά Σύνοδος της Αντιοχείας διευκρινίζει:

Καταρχάς επιβεβαιώνει ότι “η Μητρόπολη Βαγδάτης, Κουβέιτ και Αραβικής Χερσονήσου, είναι Μητρόπολη της Αντιοχειανής Εκκλησίας που περιλαμβάνει τις ακόλουθες χώρες: Ιράν, Ιράκ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ, το Ομάν και την Υεμένη. Και ότι οποιαδήποτε παρουσία Ορθοδόξων σε οποιαδήποτε από αυτές τις χώρες πρέπει να λαμβάνει υπόψη την Ορθόδοξη παράδοση και τους σταθερούς κανόνες του Κανονικού Δικαίου”,


Κατόπιν αποφάσισε να μην γίνεται μνημόνευση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων όπως αναφέρουν τα Δίπτυχα, καθώς και την αποστολή σχετικής επιστολής σε όλους τους επικεφαλής των Ορθοδόξων Εκκλησιών, με το οποίο θα ενημερώνει για τις εξελίξεις ζητώντας παράλληλα να λάβουν πρωτοβουλίες για την επίλυση αυτής της κρίσης και την αποκατάσταση της ενότητας της Ορθοδοξίας.

Δημοσίευση σχολίου

 
Top